≡ Menu

Angajaţii fericiţi, ingredientul secret al unei companii de succes

Ne este din ce în ce mai ușor să înființăm o firmă dar înainte de a o face, nu uita să iei în calcul câțiva din factorii esențiali pentru a reuși și a avea succes:

  • poziționarea pe piață
  • oferta ta și nevoile pe care se pliază
  • angajații și posibilitatea de a-i păstra pe termen lung
  • profitabilitatea
  • strategia de comunicare

Sunt doar câțiva din factorii importanți pentru a reuși pe o piață din ce în ce mai competitivă și mai volatilă. Dar dintre aceşti factori, angajaţii joacă rolul cel mai important. Un angajat fericit este un angajat productiv şi loial. Iar orice companie trebuie să aibă o strategie clară când vine vorba de a-i menţine pe angajaţi pe termen lung şi productivi.

Ce îi motivează pe angajaţi?

În ultimii ani s-au făcut multe încercări de a mări productivitatea angajaţilor luând măsuri ce aparent pot părea contraproductive, cum ar fi reducerea numărului de ore lucrate pe săptămână sau lucrul de acasă. Surpriza însă a fost că angajaţii s+au dovedit a fi mai productivi cu sarcinile pe care le aveau de îndeplinit tocmai pentur că erau fericiţi obţinând mai mult timp liber. Iată că productivitatea nu este doar un număr de ore de stat într-o clădire şi poate fi transpusă în alţi indici.

Prin urmare, orice director şi proprietar de firmă trebuie să se gândească la o un pachet de beneficifii pentru angajaţi, dar şi la o strategie pe termen lung. Există mai multe studii despre ce tipuri de beneficii apreaciază mai mult angajaţii, dar strategia trebuie să meargă mai în profunzime şi să ia în calcul mai multe aspecte: condiţiile şi atmosfera de lucru, programul, implicarea şi simţul de răspundere, participarea la luarea deciziilor, modalitatea de a măsura şi recompensa performanţa, trainingurile şi evenimentele firmei etc.

Defineşte o strategie pe termen lung

Primul pas pentru a defini o strategie viabilă este să afli de la ce porneşti. Măsurarea fericirii angajaţilor (happiness index) este esenţială pentru a putea oferi pe viitor un pachet de beneficii adecvat şi susţinut de legislaţia în vigoare.

Un alt pas important este să stabileşti ce tip de beneficii financiare suplimentare poţi oferi faţă de cele obligatorii prin lege:

  • prime anuale în funcţie de performanţa firmei dar şi performanţa individuală
  • tickete culturale
  • tickete pentru vacanţe
  • tickete cadou
  • abonament la săli de sport
  • acţiuni în firmă
  • fond extra de pensii

Pe de altă parte, motivarea angajaţilor se poate face şi cu pachete de măsuri ce nu implică doar beneficiile financiare directe ca: program flexibil de lucru, recunoaşterea şi aprecierea de către conducere, sesiuni de training, oferirea de posibilităţi de a conduce un proiect, mai multă autonomie.

Ultimele noutăți

Fotografii profesionale pentru cariera ta
Mar 26th, 2024
No Comments

Imaginea profesională este esențială în construirea unei cariere de succes,

Alimentația la copii și prevenirea rahitismului
Mar 25th, 2024
No Comments

Rahitismul este o afecțiune osoasă caracterizată de o demineralizare și

Cum să-ți organizezi actele în casă ca să nu le pierzi niciodată
Mar 24th, 2024
No Comments

Organizarea documentelor importante poate fi o sarcină descurajantă, dar este

Deschiderea unui magazin online: Ghid complet
Mar 22nd, 2024
No Comments

Visul de a-ți crea propriul magazin online poate fi o

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.