≡ Menu

Cum să faci bani cu Airbnb

Ai o casă, un apartament sau doar o cameră care stă degeaba? Îţi place să cunoşti oameni noi? Poate nu ar strica să te gândeşti să faci nişte bani. Şi nu puţini. 10, 15, 20 de euro pe zi sau mai mult. Depinde unde şi cum ştii să o gestionezi. Ca să-ţi faci o idee, unii trăiesc doar din asta. Şi pentru asta nu trebuie să-ţi “agăţi” clienţii pe peron ca cei care închiriază apartamente pe litoral sau în staţiunile montane. Îţi explicăm pas cu pas ce şi cum să faci pentru ca să începi corect pentru a câștiga bani cu Airbnb.

dormitor

Ce este Airbnb?

Airbnb este o platformă online cu opțiuni de cazare neconvenționale, altele decât hotelurile și pensiunile turistice. Adică și fel de a câștiga bani pentru cei care vor să închirieze o cameră, un apartament sau o casă pentru turiști. Practic, această platformă online conectează turiștii (toți cei care caută cazare mai ieftină sau mai deosebită) cu gazdele (toți cei care au de oferit spre închiriere ceva de la o cameră la un castel). Plățile se fac prin Airbnb, care își păstrează un comision atât de la turist cât și de la gazdă. Airbnb este cel mai mare jucător de acest tip pe piață, prezent în peste 190 de țări și cu peste 60,000,000 de turiști ca clienți.

Publică-ți spațiul de închiriat pe Airbnb

Acesta este primul pas pe care trebuie să îl faci ca să fii prezent în baza de date a Airbnb. Dar pentru a începe bine și corect, trebuie să îți fie clar:

  • ce poți oferi spre închiriere: o cameră din locuința ta, toată locuința sau o altă locuință (casă de vacanță, casa de la țară, etc). Dacă oferi doar o cameră în locuinţa ta, ce poţi oferi în plus: spaţiu pentru lăsat lucrurile de valoare care să se închidă, baie separată, acces la alte spaţii comune (dacă vor acces la bucătărie pentru a găti), internet, mic dejun, etc.
  • ce flux de turiști există în localitatea în care este locuința de închiriat: aici vorbim de turiști români sau străini. Dacă locuiești într-un oraş mare sau pe lângă el, probabilitatea de a închiria mai des locuinţa este mai mare. De asemenea, dacă locuieşti lângă un obiectiv turistic important (mănăstiri, rezervaţii naturale, castele, etc) este iar un atu.
  • ce oferă împrejurimile: dacă se pot face excursii în apropiere, dacă există supermarketuri şi restaurante, dacă există parcuri, etc
  • dacă este un loc potrivit pentru copii: dacă au loc pentru pătuţ, dacă există spaţiile periculoase (scări, mobilă cu sticlă, colţuri ascuţite, etc) şi dacă se pot securiza, etc
  • dacă accepţi animale de companie: trebuie să specifici de la bun început dacă accepţi sau nu animale de companie şi dacă da, în ce condiţii (număr maxim, talie, etc).
  • ce şi cât poţi gestiona: nu uita că mulţi din turiştii care îţi vor călca pragul vor scrie pe Airbnb cum a fost experienţa lor. Notorietatea se câştigă greu, dar cu cât ai mai multe păreri pozitive cu atât îţi cresc şansele să închiriezi mai repede. Aşa că gândeşte-te bine ce poţi gestiona ca să oferi servicii cât mai bune. Dacă ai un serviciu care te ţine ocupat toată ziua, cel mai bine este să te orientezi să închiriezi doar la sfârşit de săptămână. Dacă totuşi vrei să ai şi turişti în timpul săptămânii, pregăteşte un material explicativ cu ce pot face turiştii, numărul de telefon la care te pot suna sau îţi pot trimite mesaje în caz de urgenţă, hărţi, etc.
  • şi nu în ultimul rând, partea de limbă engleză: Airbnb oferă posibilitatea alegerii unei limbi, alta decât engleză, dar româna nu este pe listă. Aşa că va trebui să publici anunţul în engleză. Dacă nu vorbeşti engleză, caută un prieten care să te ajute. Important este să te gândeşti şi la cum te vei înţelege cu turiştii când vin.

După ce ai stabilit cele de mai sus, aruncă un ochi pe Airbnb. Selectează localitatea ta şi studiază cu atenţie celelalte locuinţe care sunt deja publicate. Verifică ce opinii au primit şi notează-ţi care sunt cele mai apreciate lucruri de turişti, dar şi care sunt cele mai dese probleme pe care turiştii le semnalează. De asemenea, nu uita să verifici preţurile în funcţie de ce oferă fiecare pentru a putea să îţi stabileşti un preţ adecvat.

Şi acum să trecem un pic prin partea de anunţ propriu-zis şi care sunt elementele esenţiale:

  • Titlul. Alege un titlu care să atragă atenţia dar care să fie şi explicit. De exemplu: “Apartament luminos şi spaţios de 2 camere, central”. În titlu nu trebuie să specifici numele localităţii pentru că turiştii ajung la anunţul tău după ce au selectat în prealabil localitatea, dar e bine să o specifici dacă eşti în afara oraşului.
  • Descrierea. Trebuie să fie clară, interesantă şi, mai ales, onestă. Specifică tot ce oferi cât mai detaliat, dar nu uita că turiştii vor veni cu aşteptări atunci când citesc anunţul tău. Dacă oferi internet wifi, asigură-te că ruterul funcţionează cum trebuie, că au acces la parolă, că îşi pot conecta mai multe aparate, etc. Dacă au acces la bucătărie pentru a găti, specifică exact ce le pui la dispoziţie: aragaz, oale, ustensile, etc. Ideal ar fi să te gândeşti la un discriminator, ceva unic sau puţin întâlnit. De exemplu, le poţi oferi maşina ta pentru o zi ca să facă o excursie în apropiere. Sau un anumit tip de mâncare la mic dejun (fără gluten, vegetariană, etc). Sau un tur de oraş în care să le explici ce pot face şi ce pot vizita.
  • Fotografiile. Aici vei vedea cu ochii tăi că pe Airbnb anunţurile care te atrag cel mai mult sunt cele care au fotografii reuşite, bine luminate, cu camerele de închiriat. Fă fotografii în timpul zilei, cu lumină naturală şi alege-le pe cele mai reuşite în care se văd detaliile cât mai clar.
  • Regulile casei. Fiecare gazdă publică în anunţ şi regulile casei astfel încât turiştii să ştie la ce te aştepţi şi care sunt limitele. Aici trebuie să ai în vedere atât aşteptările tale (nu vrei ca la final să rămâi cu casa distrusă), dar şi cele ale vecinilor (dacă este un bloc liniştit, să specifici orele de linişte, etc). Specifică clar dacă se poate fuma, dacă turiştii trebuie să se ocupe de ceva (să ude plantele, etc), numărul maxim de persoane care se pot caza, etc.
  • Profilul. Crează-ţi un profit cât mai detaliat şi transparent. Turiştii vor avea mai multă încredere şi vor şti la ce fel de gazdă să se aştepte.
  • Preţul. Foarte important aspect atunci când turistul alege, preţul trebuie stalibit în funcţie de locaţie şi de ce oferi. Aşa cum specificam mai sus, verifică ce preţuri sunt în zona ta pentru camere/locuinţe asemănătoare. Dacă deja sunt multe proprietăţi listate, poţi alege să oferi un preţ mai mic la început ca să “spargi” piaţa. Nu uita să iei în calcul şi comisionul pe care îl va opri Airbnb şi cheltuielile pe care le generează turiştii (materiale pentru curăţenie, alimente în cazul în care oferi mic dejun, etc).

La ce să te aştepţi

Airbnb are multe avantaje faţă de site-urile similare care au apărut după. În primul rând îţi permite să oferi spre închiriere o singură cameră şi nu toată locuinţa. În al doilea rând, fiind foarte popular, îţi asigură vizibilitatea anunţului tău fară ca tu să depui eforturi suplimentare. Tot ce trebuie să faci este să publici un anunţ “ca la carte” după sfaturile de mai sus. Dar, evident, banii nu se fac uşor, e nevoie şi de muncă dar şi de planificare inteligentă.

  • Alocă timp. După publicarea anunţului, vei începe să primeşti cereri de cazare. Ca Airbnb să nu te penalizeze, trebuie să răspunzi în maxim 24 de ore. Poţi selecta pe cine decizi să primeşti ca oaspete în funcţie de descrierea pe care o trimit turiştii, dar nu uita că dacă refuzi prea multe cereri deşi proprietatea este disponibilă, Airbnb va reduce din punctajul tău final. După ce ai stabilit cine va veni să se cazeze, asigură-te că aloci suficient timp pentru a stabili cu oaspeţii unde vă întâlniţi, cum intră în posesia cheilor, unde parchează şi alte informaţii esenţiale.
  • Actualizează calendarul. Pentru a nu pierde timp cu răspunsurile la cererile de cazare, actualizează calendarul pe Airbnb cu datele în care proprietatea ta deja este închiriată.
  • Curăţenia. Factor foarte important pentru turişti, curăţenia trebuie să fie o prioritate pentru tine ca gazdă. Nu te baza pe faptul că turiştii vor lăsa casa curată, ci organizează-te ca să poţi face o curăţenie generală înainte de a veni ceilalţi oaspeţi. Multe gazde cer o taxă specială pentru curăţenie, pe lângă preţul cazării, care se aplică o singură dată îndiferent de numărul de nopţi de cazare.
  • Riscuri. Evident există şi riscul de a da peste oameni care nu sunt nici politicoşi, nici normali. Au existat cazuri pe Airbnb în care gazdele s-au confruntat cu lucruri ieşite din comun: o casă distrusă în urma unei petreceri, turişti care au schimbat yala şi nu mai doreau să plece, etc. Airbnb a introdus o politică de despăgubire a gazdelor pentru situaţii excepţionale. În cazul în care întâmpini probleme, poţi lua legătura cu cei de la Airbnb şi discuta ce se poate face.
    Vei vedea că există proprietăţi unde gazdele solicită o garanţie de la turişti care se returnează integral după plecarea acestora în cazul în care nu există daune.  Probabil  În funcţie de ce ai în casă (valoarea mobilei, a electrocasnicelor, etc), calculează şi tu valoarea garanţiei pe care o vei solicita. Acest lucru îi face şi pe turişti să fie atenţi cu lucurile tale şi te linişteşte şi pe tine.
    Un alt risc îl reprezintă partea legală cu care te poţi confrunta, având în vedere că acest tip de închiriere este unul în afara sistemului turistic. Pe lângă partea de taxe care nu se plătesc (Airbnb a fost dat în judecată în mai multe ţări de către asociaţiile hoteliere fără succes, însă), un alt risc îl reprezintă subînchirierea în cazul în care scoţi la închiriere o proprietate care nu îţi aparţine. Asigură-te că în contractul de chirie pe care l-ai semnat cu proprietarul nu se specifică faptul că nu poţi subînchiria.

Ce poţi face în plus

Ca gazdă, obiectivul tău trebuie să fie să primeşti cât mai multe opinii pozitive pe Airbnb pentru ca proprietatea ta să fie afişată printre primele din oraşul tău.

Fii disponibil şi oferă-le oapeţilor tăi toate informaţiile de care au nevoie, atât înainte de a ajunge la destinaţie cât şi pe timpul şederii. Turiştii vor aprecia acest aspect.

Oferă tot ce ai prezentat în anunţ iar dacă intervine ceva (se strică ruterul şi nu există internet, de exemplu), asigură-te că îi informezi din timp cu scuzele de rigoare.

Oferă şi lucruri extra care să te scoată în evidenţă aşa cum am specificat mai sus, astfel încât turiştii să rămână cu o experienţă memorabilă.

4 comments… add one
  • Buna ziua. Nu ati spus nimic legat de fiscalizarea in Romania si cum se poate rezolva Multumesc. Chiar ma intereseaza un raspuns la aceasta problema.

  • În mod curent, nu se fiscalizează. Există însă posibilitatea înregistrării ca PFA pentru închiriere de apartament turistic. Trebuie să luaţi legătură cu administraţia financiară.

  • Doresc adresa la care trebuie inscrise locatiile pe airbnb. Multumesc

Adaugă un comentariu

Ultimele noutăți

La ce (altceva) folosim maşina de pâine
Dec 19th, 2016
No Comments

Invenţie de data relativ recentă, maşina de pâine se bucură

Lucruri gratis
Dec 4th, 2016
1 Comment

Prima regulă pentru a economisi este să nu cheltui mai

Salam de biscuiţi
Dec 1st, 2016
No Comments

O reţetă marca cevabun.ro – salam de biscuiţi. Simplu de

Cum să refoloseşti ambalajele de bomboane
Nov 27th, 2016
No Comments

O cutie de bomboane… Copii sau adulţi, ne bucurăm de

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.