Dacă ai un site web, fie că e un magazin online, fie o pagină de prezentare a afacerii tale, sau chiar un blog personal trebuie să ai în vedere că cel mai mare procent din vizitele pe care le vei avea vin din motoarele de căutare. Google este unul din cele mai utilizate motoare de căutare şi cei care caută o anumită informaţie apelează la căutări pe Google. În funcţie de algoritmii de căutare, Google afişează pe prima pagină anumite site-uri. Pentru a avea cât mai multe vizite, este ideal să apari pe prima pagină a rezultatelor afişate de motorul de căutare, iar dacă apari în primele cinci locuri îţi vei asigura un trafic substanţial.
Ce înseamnă SEO?
SEO vine de la Search Engine Optimization şi înseamnă toate acele elemente care te ajută să fii vizibil în căutări. Optimizarea unui site are şi unele componente complicate care ţin de codul sursă a site-ului, dar în acest articol vom vorbi despre vizibilitatea pe care o poate avea site-ul tău cu câteva principii simple şi pe care le poţi fără să plăteşti.
La ce se uită motorul de căutare?
Fiecare motor de căutare foloseşte algoritmi specifici pentru a găsi site-urile şi a le afişa. În general, algoritmii de căutare au în vedere:
- cât de relevant este un site pentru subiectul căutat. Dacă o persoană caută “case de vânzare Argeş“, un motor de căutare va afişa mai întâi portalurile de tranzacţii imobiliare sau site-urile de prezentare ale agenţiilor din Argeş, şi abia mai apoi articole din presă cu preţurile caselor de vânzare.
- cât de actualizat este conţinutul (motoarele trec în mod regulat şi verifică site-ul, iar paginile care au conţinut nou de fiecare dată vor fi considerate mai bune).
- cât de rapid este un site şi de adaptat pentru diverse platforme şi device-uri (dacă se vede bine şi pe mobil şi pe tabletă, dacă se încarcă repede)
- cât de clară este arhitectura site-ului (dacă are un index bine făcut, dacă foloseşte Schema Markup). Schema Markup este un sistem de catalogare a conţinului în funcţie de categoria sa care permite utilizatorilor să dea note, să scrie opinii, iar motoarelor de căutare să indentifice mai clar o reţetă, de exemplu.
5 lucruri pe care le poţi face azi pentru a-ţi optimiza site-ul
Dacă nu ai buget să apelezi la o firmă de specialitate, poţi începe prin a face aceste 5 lucruri pentru a îmbunătăţi performanţa site-ului tău pentru motoarele de căutare.
- Scanează site-ul pentru a verifica starea lui. Există multe aplicaţii şi pagini care îţi permit scanarea site-ului tău şi îţi oferă un raport personalizat. Chiar dacă sunt servicii cu plată, de obicei se permite o scanare gratis. Vei primi un raport în care ţi se va spune dacă ai erori grave în codul sursă, dacă link-urile către şi dinspre site-ul tău sunt bune (dacă sunt link-uri vechi către pagini care nu mai există trebuie să le scoţi) etc.
- Foloseşte un plug-in de SEO. Dacă site-ul tău este făcut în WordPress, descarcă şi instalează un plug-in de SEO şi foloseşte-l la fiecare articol şi pagină din site. Alege bine cuvintele cheie (tags) şi descrierea fiecărui articol. Aceste plug-in-uri te ajută să ştii dacă ce faci este bine pentru că de obicei te avertizează dacă nu ai introdus tot sau dacă un cuvânt cheie nu e suficient de bun. Este important să pui cuvinte cheie şi la pagini, nu doar la articole pentru că paginile fiind statice vor avea conţinut mai puţin actualizat. Revenind la exemplu de mai sus, dacă ai o agenţie imobiliară şi funcţionezi în mai multe zone, pune cuvinte cheie diferite pe pagini: de exemplu, “case de vânzare Piatra Neamţ” .
- Foloseşte un certificat SSL dacă ai un magazin online sau un site pe care faci orice tip tranzacţii. Certificatul SSL (Secure Sockets Layer) criptează comunicarea între site şi clienţi, ceea ce îl transformă într-un site sigur pe care clientul să introducă date bancare. Motoarele de căutare preferă site-urile cu SSL ca fiind sigure.
- Actualizează conţinutul site-ul tău în mod regulat. Chiar dacă ai un site de prezentare doar, obişnuieşte-te să scrii câte un articol, ca o parte de blog, pentru a fi ofertant pentru motoarele de căutare. În exemplul nostru cu agenţia imobiliară, poţi scrie articole cu informaţii utile posibililor clienţi: “De ce acte am nevoie pentru a vinde o casă?”, “Care sunt costurile vânzării unei case?” etc.
- Generează link-uri relevante înspre şi dinspre site-ul tău. Anumite pagini sunt preferate de motoarele de căutare pentru că au deja o reputaţie bine stabilită. Foloseşte secţinea de comentarii de pe diverse site-uri bine cotate şi comentează în mod relevant pentru posibila ta audienţă cu link către site-ul tău. La fel poţi proceda în articolele pe care le scrii: să pui link-uri către site-uri bine cotate, ca site-urile de ştiri, Wikipedia etc. Şi poţi folosi reţelele sociale tot pentru a-ţi genera trafic.
Comments on this entry are closed.
Foarte bine explicat, multumesc pentru recomandari!