≡ Menu

Ce şi când să vinzi din casă

Fiecare avem în casă o mulţime de lucruri care ne prisosesc, pe care le folosim foarte rar sau niciodată, sau care sunt atât de vechi şi demodate încât nu mai servesc scopului iniţial sau sunt ineficiente. Toate acestea pot fi valorificate, şi important este unde dar mai ales când să o faci, pentru că fiecare lucru are un preţ şi un cumpărător, important este să ştii unde şi când să-l găseşti.

Ce să vinzi

Dacă nu ai o nevoie imediată de bani şi practic nicio necesitate de a te dispensa de anumite lucruri din viaţa ta probabil nu-ţi pui această problemă. Dar ar trebui. Pentru că a avea lucruri doar pentru a le avea, înghesuite într-un pod, beci sau debara nu are niciun sens. Dar de ce să le vinzi tocmai acum? Pentru că unele lucrui pur şi simplu trebuie vândute nu doar atunci când nu sunt folosite ci şi cât mai devreme pentru a obţine un preţ mai bun. Să vedem deci ce-ar fi de vândut şi de ce.

Telefoane, tablete şi smartwatch-uri

Pe primul loc la ce ar trebui vândut cât mai repede sunt telefoanele şi restul gadgeturilor smart de care nu ai nevoie. Un telefon sau o tabletă îşi pierde din valoare în câteva luni, când apare noul model aşa că nu are rost să păstrezi un aparat pe care nu-l foloseşti. Ştiu că suntem tentaţi să ţinem un telefon de rezervă, pentru copil sau “pentru orice eventualitate”. Din proprie experienţă, nu merită. Pentru că nu doar că actualul Samsung S9 îşi pierde din farmec şi strălucire când apare noul Samsung S10 care e mai deştept şi mai complex dar e foarte posibil ca în câţiva ani tehnologia să fie depăşită, sistemul de operare învechit şi imposibil de actualizat. Astfel, dacă ai un telefon, tabletă, smartwach sau ebook vinde-l azi, mâine va fi mai ieftin.

Scule electrice

OK, ştim că la bormaşină n-o să renunţi şi, lăsând gluma la o parte, ai motive să o păstrezi pentru că e universală prin definiţie, dar sunt o grămadă de scule de care nu ai nevoie. Şi mă refer nu la cele elementare (şurubelniţe, ciocane, dălţi etc) de care ai nevoie tot timpul în casă, ci de cele electrice, în special cele electrice, pe care le-ai folosit la un proiect, cândva. Pentru că se demodează, la fel ca telefoanele mobile, mereu apar modele mai bune, mai ieftine şi mai performante. Aparatul tăul de sudură de 25 de kile se va dovedi ineficient şi îşi va pierde din valoare când pe zi ce trece apar aparate de sudură mai uşoare şi mai performante. Sigur, vor fi meseriaşi care îţi vor spune “dom’le, scule ca astea nu se mai fac”, şi e foarte bine! Ai găsit clientul, vinde-l! La fel ca alte scule specializate dar pe care le foloseşti rar sau deloc. Vinde-le azi, mâine vor fi depăşite.

Haine

Nu le porţi? Nu-ţi mai vin? Nu-ţi mai plac? E simplu. Vinde-le! Pentru că hainele uitate prin dulapuri, care au calitate dar pe care le eviţi de fiecare dată când trebuie să le alegi, nu merită a fi păstrate la nesfârşit. Nu doar că ţesătura poate fi degradată de paraziţi dar în timp se degradează fizic şi nu mai sunt la modă.

Mobilă şi obiecte vintage

Mobilele, în special cele mai vechi, care pot fi folosite sau restaurate au o valoare specială în ochiul unui anticar sau decorator. Se poate ca ţie pick-up-ul, casetofonul sau magnetofonul să nu-ţi mai spună nimic. La fel ca telefonul cu disc. Dar pentru un pasionat sau un designer care trebuie să decoreze un bar tematic au o valoare aparte. La fel ca lămpile, fiarele de călcat cu cărbuni şi tot ce mai ai prin casă şi crezi că nu mai interesează pe mimeni, începând cu tine.

Hobby

Toţi am făcut o dată în viaţă o pasiune fulgerătoare pentru un acvariu cu peşti de apă dulce, dar după ce au murit ultimii gupii am rămas cu acvariul prăfuit în beci, lângă filtru şi termometru. Sau am colecţionat timbre dar ne-am plictisit. Pentru că pasiunile vin şi trec. De aceea, dacă nu mai simţi fiorul de altădată pentru pasiunea ta, vinde tot ce-ţi prisoseşte. Fie că e vorba de pantinele cu rotile, racheta de tenis sau colivia pentru peruş. Vinde, vinde, vinde!

Unde să vinzi

Există locuri generale, unde poţi vinde orice, online sau offline, sau locuri dedicate, destinate pasionaţilor. Chiar dacă acum există multe grupuri specializate şi nişate online, pasionaţilor de un anumit domeniu le place să atingă, să vadă, să schimbe o părere.

Online

Avantaje online: clienţi mulţi, listare imediată, posibilitate de a găsi mulţi oameni interesaţi.

Dezavantaje online: din cei mulţi interesaţi mulţi pot fi doar curioşi, pot începe discuţii lungi şi lente, cu răspunsuri care vin cu greutate, oamenii vorbesc repede dar se mişcă greu.

În online funcţionează cam aceleaşi reguli ale fair-play-ului indiferent de locul ales. Încearcă să încadrezi cât mai corect ceea ce vrei să vinzi în categoria potrivită. Adaugă cât mai mult fotografii, luminoase şi corecte, din cât mai multe unghiuri, fără să ascunzi eventualele defecte sau imperfecţiuni. La fel şi pentru descriere, să fie corectă, detaliată şi completă, specificând anul, modelul, seria, tipul de alimentare şi toate detaliile pe care le poţi da. Foarte multe aplicaţii şi reţele sociale au un sistem de valorare a utilizatorilor. Dacă clienţii tăi vor fi mulţumiţi vei primi un rating bun care îţi va oferi notorietate şi credibilitate în ochii viitorilor clienţi. În general clienţii nu sunt interesaţi de motivele pentru care vinzi. Adaugă-le doar dacă crezi că sunt absolut necesare. Oricum, dacă sunt curioşi vor întreba. Specifică clar dacă nu te interesează un schimb, iar dacă te interesează spune cu ce. Verifică des emailul, telefonul sau mesageria aplicaţiei pentru a putea răspunde eventualelor întrebări, dacă îi ignori, clienţii vor trece mai departe la următorul vânzător sau îţi vor acorda un rating prost. Foarte important, dacă promiţi că păstrezi produsul cuiva asigură-te că o faci sau măcar îl consulţi dacă mai este interesat înainte de a-l vinde altcuiva. Clienţii care se simt înşelaţi acordă cele mai proaste ratinguri.

  • Siteuri specializate în anunţuri. Poţi folosi mai multe site-uri în paralel. Ai mai grijă doar să anunţi şi să ştergi imediat produsul dacă a fost vândut.
  • Site-uri de profil. Aproape orice se poate vinde pe siteuri, bloguri sau forumuri specializate. Foarte utile în special pentru eletronice şi electrocasnice, produse vintage sau hobby.
  • Facebook. Poţi lista anunţul direct în marketplace sau pune în diversele grupuri, locale sau specializate în anumite produse.
  • Aplicaţii. În fiecare zi apar aplicaţii noi de vânzări, asociate după geolocaţie, pentru a obţine clienţii cât mai aproape şi mai realist. Caută aplciaţii cu review-uri bune, cu multe descărcări şi utilizatori. Fă-ţi un cont detaliat şi listează-ţi produsele.

Offline

Avantaje offline: public direct, de nişă, vânzare imediată

Dezavantaje offline: clienţi mai puţini, multe negocieri.

  • Târgurile de vechituri. Organizate de regulă în weekend, la marginea oraşelor, unde se cumpără şi se vând de toate. Mai există târguri de sezon, cum e de exemplu târgul de toamnă de la Negreni. Caută zonele specializate în ceea ce vrei să vinzi tu, dacă ai produse de nişă. Dacă ai un amestec din mai multe categorii caută o zonă bine expusă publicului.
  • Magazinele de antichităţi. Dacă vinzi mobilier, decoraţiuni, aparatură eletrică veche, caută magazine specializate în vânzarea lor.
  • Magazine vintage. Oraşele mari au magazine specializate în cumpărare şi vânzare de haine şi podoabe. Caută-le.
  • Cluburi. Obiectele de hobby au de regulă cluburi, locuri de întâlnire publice, unde pasionaţii se întâlnesc, caută, dezbat, cumpără, vând şi schimbă.

Ultimele noutăți

Fotografii profesionale pentru cariera ta
Mar 26th, 2024
No Comments

Imaginea profesională este esențială în construirea unei cariere de succes,

Alimentația la copii și prevenirea rahitismului
Mar 25th, 2024
No Comments

Rahitismul este o afecțiune osoasă caracterizată de o demineralizare și

Cum să-ți organizezi actele în casă ca să nu le pierzi niciodată
Mar 24th, 2024
No Comments

Organizarea documentelor importante poate fi o sarcină descurajantă, dar este

Deschiderea unui magazin online: Ghid complet
Mar 22nd, 2024
No Comments

Visul de a-ți crea propriul magazin online poate fi o

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.