≡ Menu

5 Recomandări pentru a te bucura de toamnă

Toamna este anotimpul în care mulți dintre noi devin melancolici. După vacanța de vară, după zilele lungi în care puteai face multe lucruri, toamna aduce zile scurte, vreme mai capricioasă, uneori cu multe ploi, iar verdele dispare. Dar toamna este un anotimp frumos, plin de culoare, și poate fi un început pentru activități noi. Iată 5 recomandări pentru a te bucura din plin de toamnă:

1. Nu lăsa garda jos

Ziele de toamnă pot începe cu soare ca mai apoi să scadă brusc temperatura și să plouă. Nu lăsa garda jos. Asigură-te că ai la îndemână o haină de ploaie, o umbrelă, haine potrivite pentru orice temperatură. Alege cămăși de damă cu mânecă lungă, lejere, haine de ploaie compacte pentru a le lua peste tot cu tine.

Nu uita de porția de vitamine: bea ceaiuri și infuzii, cu lămâie, ghimbir și condimente. Mănâncă fructe și legume proaspete.

2. Ieși la plimbare

Chiar dacă vremea nu este cea mai bună în lunile de toamnă, nu renunța la plimbările în aer liber. Asigură-te că ai îmbrăcămintea adecvată și comodă pentru mers: o pereche de blugi și încălțăminte joasă, ceva de pus pe cap și o eșarfă dacă aerul este prea rece. Dacă bate vântul nu uita să iei o pelerină de ploaie mai degrabă decât o umbrelă. Este mai practică și mai ușor de dus cu tine peste tot.

Plimbările în aer liber ajută mult la îmbunătățirea metabolismul și a stării de spirit. Nu este chiar sport, dar nu te costă nimic și poți profita de a te vedea cu prietenii sau de a plimba câinele, dacă ai unul. Un minim de 30 de minute poate face minuni pentru tine.

În lunile de toamnă și în cele de iarnă putem să suferim de insuficiență de vitamina D. Profită de orice zi însorită și ieși la soare.

3. Apucă-te de ceva nou

Toamna începe școala. De ce nu ai începe și tu ceva nou? Fie că este vorba despre un proiect nou sau despre un curs, poți alege să îl faci acasă sau într-un centru specializat. Yoga, pictură, o limbă străină: poți alege ce îți place sau ce îți doreai să faci de multă vreme. Activitățile noi și proiectele pe care ne propunem să le ducem la capăt ne oferă obiective clare și ne ridică mult moralul și pofta de viață.

4. Odihnește-te

Schimbarea de oră, zilele mai scurte, noua rutină de după vacanță sunt factori ce ne pot afecta somnul. Iar somnul este foarte important pentru sănătate, atât fizică cât și mentală. O igienă a somnului este cu atât mai necesară în acest anotimp. Asigură-te că dormi suficient și că dormi bine. Crează o rutină de a merge la culcare și de a te trezi la ore regulate, aerisește bine camera în care dormi, evită să te uiți la televizor sau pe telefon chiar înainte de a dormi.

5. Pregătește casa pentru toamnă

Vei petrece mai mult timp în casă așa că este bine să îți pregătești casa să fie practică și comodă. O curățenie generală ne ajută să ne debarasăm de lucrurile de care nu avem nevoie, de a rearanja lucrurile ca să le avem la îndemână.

Dacă îți place să citești, pregătește-ți un loc pentru lectură cu lumina potrivită, o măsuță pentru ceai și cărți.

Verifică instalația de încălzire, ferestrele să fie bine izolate, luminile să funcționeze toate. Aprovizionează-ți cămara cu gustări sănătoase și alimente fermentate pentru a te proteja de răceli și gripe.

Ultimele noutăți

Lichior de scorțișoară – rețeta instant
Nov 24th, 2022
No Comments

Se apropie sărbătorile și cine nu și-a pus la făcut

Pregătiri de Crăciun: cum să nu depășim bugetul alocat
Nov 22nd, 2022
No Comments

În perioada sărbătorilor de iarnă este bine să ne fixăm

Ce merită să cumperi de Black Friday
Oct 28th, 2022
No Comments

Este epoca reducerilor iar ziua de Black Friday s-a transformat

Cum reduci acarienii de praf din casă
Oct 26th, 2022
No Comments

Una din cele mai frecvente surse de alergii, acarienii de

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.