≡ Menu

Grădinăritul: doza noastră de sănătate

Grădinăritul și, în general, tot ce înseamnă contactul cu natura, cu pământul, cu cultivarea de alimente ne face mai fericiți. Mycobacterium vaccae este o bacterie din sol care ne îmbunătățește starea de spirit și se pare că are efect benefic asupra funcției congnitive a creierului. Cine s-ar fi gândit că amenajarea grădinii este doza noastră de sănătate? Această bacterie mai este numită și antidepresivul natural pentru că acționează la fel ca un medicament împotriva depresiei.

În orice top al cărților de psihologie apare recomandarea de a ne petrece mai mult timp în aer liber și în contact cu solul, fie că ne ocupăm activ de agricultură sau doar avem câteva ghivece de care să avem grijă.

În timpul pandemiei de COVID-19 multe persoane s-au ocupat mai mult de grădina din spatele casei sau din fața blocului. Am redescoperit plăcerea de a semăna atât plante ornamentale dar mai ales legume și fructe pentru consumul propriu. Suveranitatea alimentară este un obiectiv pe care și-l doresc toate statele mai ales după ce am realizat cât de mult depindem de transporturi, de lanțul de distribuție.

Chiar dacă nu ai grădină ci doar un balcon, poți alege ghivece sau jardiniere și poți începe să te joci cu pământul. Iată câteva idei despre ce poți grădinari la tine acasă:

  1. Ierburi aromatice: sunt ușor de cultivat atât în ghivece cât și în grădină. Sunt perfecte pentru a le folosi proaspete în mâncăruri gătite sau salate, dar și pentru a le usca și a le păstra pentru mai târziu. De la busuiocul genovez pentru paste și pizza la tarhon pentru o mâncare de fasole, poți cultiva orice îți place.
  2. Roșii: nu sunt cele mai ușor de cultivat, dar atât în ghivece (mai mari) cât și în grădină poți obține o recoltă bună pentru consumul propriu. Dintre toate varietățile disponibile, roșiile cherry sunt cele mai ușor de crescut și dau rod bun și fără a le copili (curățarea lăstarilor tineri ce cresc la baza frunzelor). Ideal este să existe un tip de susținere pentru a permite plantei să stea ridicată: spalier, stâlp, legarea plantei cu sfoară etc.
  3. Ridichi: ușor de cultivat în lăzi și cu recoltă rapidă în doar 30 de zile. Frunzele pot fi folosite în salate.
  4. Salate și crucifere: și nu doar verde. Orice tip de salată se cultivă ușor și poți culege doar cantitatea de frunze de care ai nevoie, nu toată căpățâna. Sau orice tip de varză de frunză, kale sau broccoli.
  5. Castraveți și alte cucurbitacee: și aici e nevoie de un sistem de susținere a plantei pentru că, în mod normal, cucurbitaceele sunt cățărătoare. Castraveți, dovlecei, pepeni – orice îți face plăcere să mânânci.

Și pe lângă legume, poți alege diverse plante ornamentale pe care le poți ține în casă peste iarnă, de la mușcate la mini-palmieri ca Kentia. Pentru cei care călătoresc mult și se tem că nu pot uda plantele la timp, există ghivece cu auto-udare care simplifică mult partea organizatorică. Dar, nu uitați principalul scop: grădinăritul ne destinde, ne scapă de stres. Așa că uitați de mănuși și jucați-vă cu pământul!

Ultimele noutăți

Lichior de scorțișoară – rețeta instant
Nov 24th, 2022
No Comments

Se apropie sărbătorile și cine nu și-a pus la făcut

Pregătiri de Crăciun: cum să nu depășim bugetul alocat
Nov 22nd, 2022
No Comments

În perioada sărbătorilor de iarnă este bine să ne fixăm

Ce merită să cumperi de Black Friday
Oct 28th, 2022
No Comments

Este epoca reducerilor iar ziua de Black Friday s-a transformat

Cum reduci acarienii de praf din casă
Oct 26th, 2022
No Comments

Una din cele mai frecvente surse de alergii, acarienii de

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.